NAPA

Z zametki NAPA-e (North Adriatic Ports Association)  smo se prvič srečali pred sejmom Transport & Logistik leta 2001 v Muenchnu.

Potem ko smo pripravili kreativno rešitev s svetilnikom in grafiko, ki je vsebovala imena pristanišč ob vseh svetovnih morjih za Luko Koper, so želeli podobno rešitev tudi v pristanišču Port of Trieste, v pristanišču Port of Monfalcone in v pristanišču Luka Rijeka.  Vsi so imeli razstavne prostore narejene iz istega materiala in s podobno grafiko, razlikovali so se le v nosilni barvi. Ker so imeli znotraj hale prostore na različnih mestih, smo jih vizualno povezali s štirimi svetilniki, ki so dominirali po višini, vsi pa so imeli na vrhu tudi rdeče utripajoče luči. Glavno komunikacijsko geslo vseh pristanišč je bilo TAKE THE SHORTCUT, kar pomeni, da kdor uporabi za transport blaga severnojadransko pot, bo izkoristil bližnjico do srednje Evrope, kar velja predvsem za dalnjevzhodne logiste.

Leta 2013 so se pristanišča, takrat že povezana v združenje NAPA zopet želela predstaviti v Muenchnu, le da je namesto pristanišča Port of Monfalcone takrat nastopilo pristanišče iz Benetk, Port of Venice. 

Glavni motiv za skupen nastop je bilo ojačano komuniciranje, da je severnojadranska pot glede na severnoevropsko za transport skozi Suez veliko krajša za doseg srednjeevropskih trgov.

Velika severnoevropska pristanišča predstavljajo namreč severnojadranskim glavno konkurenco, vendar je do tja, če gledamo pot skozi Suez dva in pol dni več potovanja z ladjo.

Razstavni prostor – otok kvadratne oblike – smo kreirali tako, da so imela pristanišča skupno jedro s servisnim prostorom (kuhinja, garderoba), navzven pa je vsako od njih zasedlo četrtino. Med seboj so se ločila s tipičnimi barvami in tudi drugačno razmestitvijo elementov. Površine sten so s strukturo asociirale na ladijske kontejnerje.

Čez dve leti, leta 2015, so se pristanišča severnojadranskega združenja zopet želela predstaviti v Muenchnu na sejmu Transport in Logistika. Tokrat smo v barvah NAPA-e, rumeno modri, oblikovali štiri velika vrata – portale, ki so ponazarjala vstop v severnojadranska pristanišča (Koper, Benetke, Trst in Reko. Pomemben del predstavitve je bil tudi zemljevid s prikazom prednosti poti  čez severni Jadran z uporabo infografike.

Pozitivne izkušnje pristanišč s storitvami Imaga so privedle do dolgotrajnega sodelovanja, saj s pristanišči, predvsem z Luko Koper, Trstom, Benetkami in Monfalconejem (Tržičem) sodelujemo redno in še danes. Preko teh naročnikov smo pridobili kontakte tudi z ladjarji in pristanišči v drugih državah (Nova Marine Carriers, Lozana – Švica, UECC – Norveška, pristanišče v Marsseillu- Francija, ladjarji iz Kitajske,…), s katerimi uspešno sodelujemo že več let.

Luka Koper
Port of Rijeka
Port of Trieste
Port of Venice
Svetilniki

Leave a Comment